מוסך פולקסווגן
פולקסווגן עברה כברת דרך ארוכה מאז הוקמה החברה הגרמנית בשנות ה-30, על מנת ליצור מכוניות אמינות אך זולות עבור מעמד הפועלים הגרמני. מכאן מגיע גם שמה של החברה – פולקס ווגן", כלומר, מכונית העם. המותג המוכר הוקם על ידי פרדיננד פורשה (אשר בנו, לימים, ייצר את מותג מכוניות הספורט המפורסם לא פחות). מכונית זו הוזמנה על ידי השלטון, אשר הבין כי עליו לספק לעמו, אשר סבל ממצוקה כלכלית קשה עוד מימי מלחמת העולם הראשונה, את האפשרות לרכוש מכונית. כבר אז סומנה המכונית כאמינה, מתוך האמונה שהאזרח הגרמני מן השורה לא ירצה להעביר את זמנו במוסך פולקסווגן.
הדגם של החיפושית אותו אנו מכירים עד היום הוא פיתוח של דגם 3V. דגם זה זכה לפופולאריות עצומה, בשל מנוע הבוקסר שלו, שהיה בעל ארבעה צילינדרים. כמו כן, יוחדה מכונית זאת, בשל הבחירה המעניינת למקם את המנוע באחורי האוטו, במקום בצדו הקדמי. דגם זה של הפולקסווגן זכה להצלחה בינלאומית נרחבת, ועדות כך אפשר לראות בכך, שגם כיום, בעשור השני של המאה ה-21, ניתן עדיין לראות חיפושיות נעות על הכבישים, ולא רק במוסכי פולקסווגן.
בשל האמינות ומחירן הזול של מכוניות אלו, וכן בשל העיצוב שובה הלב, הן זכו להצלחה כבירה בעיקר בקרב צעירים דלי אמצעים. במתכונת זו המשיכה מכונית הפולקסווגן להיות משווקת כמעט עד סוף המאה ה-20.
לקראת סוף שנות התשעים ביקשה פולקסווגן לבצע מתיחת פנים למותג החיפושית, שהפך זה מכבר לקלאסיקה, והוציאו דגם חדש המבוסס על החיפושית המקורית. אולם בניגוד לדגם המפורסם שהיה אהוב על ידי אנשים רבים בכל רחבי העולם, דגם חדיש זה היה יקר (למעלה מ-100,000 ש"ח), במונחים של התקופה. בתווך מחירים זה, לא הצליח להתחרות במכוניות אחרות, כגון המכוניות הקוריאניות והיפניות, אשר תפסו זה מכבר את הבכורה על השוק.
דגם פופולארי נוסף של פולקסווגן, גם אם זכה לפחות פרסום הוא דגם הגולף. מכונית הגולף סומנה כיורש המצליח של החיפושית, ובניגוד לה, הוא עדיין נמצא בשימוש נפוץ עד היום. גם הוא ידוע כמכונית אמינה, אשר מעניקה תמורה עבור עלותה, עם צריכת דלק סבירה וביקורים לא תכופים מדי במוסך פולקסווגן.
במהלך השנים רכשה פולקסווגן מותגי רכב נוספים, וביניהם גם אאודי. כיום, הן מכוניות פולקסווגן והן אאודי הינם מותגים מצליחים ביותר, גם אם אינם נחשבים עוד כ- "מכוניות של העם", ואולי אפילו כמותגים של מכוניות יוקרה.
דנה מ